Kisah Kocak Bocah Bangladesh Main Petak Umpet di Kontainer, Ketemunya Malah di Malaysia

"Kok bisa ya?"

Life | 28 January 2023, 14:44
Kisah Kocak Bocah Bangladesh Main Petak Umpet di Kontainer, Ketemunya Malah di Malaysia

Kamu pasti pernah bermain petak umpet saat masih sekolah. Untuk bisa menang, kamu harus pandai bersembunyi dari temanmu. Sekalinya bersembunyi, jangan sampai bisa ketahuan, ya! Viral, bocah yang satu ini sangat pintar bersembunyi. Bagaimana tidak, ia bermain di Bangladesh, dan baru ketahuan ketika sudah ada di Malaysia.

ternyata oh ternyata, si bocah ini bermain petak umpet di dekat kontainer. Celakanya, temannya benar-benar tidak bisa menemukannya. Si bocah ini akhirnya tertidur di dalam kontainer. Saat sudah bangun, ia tidak bisa keluar karena kontainernya sudah masuk ke kapal.

Bagaimana kisahnya?

1. Kisah ini diviralkan oleh pengguna TIkTok @mynewshub
2. Diketahui bahwa ia terjebak di kontainer tersebut selama enam hari.
3. Ia terjebak di dalam kontainer mulai dari 13 Januari.
4. Pihak berwajib mengatakan bahwa tak ada dugaan kejahatan perdagangan manusia.

Viral, warganet penasaran dengan sosok bocah yang satu ini. Banyak yang tidak percaya dengan kisahnya terjebak hampir seminggu di dalam sebuah kontainer. Kini, ia sedang ditanggani oleh pihak berwajib di Malaysia. Viral, konten ini sampai dipenuhi oleh komentar warganet.


@mynewshub

UNIK DAN PELIK kes ini..... Seorang remaja Bangladesh bernama Fahim mendakwa sedang berehat dan kemudian tertidur di dalam sebuah kontena semasa berada disebuah depoh di Chittagong dan tidak sedar semasa proses kontena itu dikunci. Kontena dibuka kembali di Dermaga 7, Westports, Selasa lalu. Dia kelihatan keliru ketika pintu kontena dibuka. Berikut laporan lengkap kes : Assalamualaikum dan selamat malam tuan, *LAPORAN PEMERIKSAAN KONTENA DISYAKI TERDAPAT STOWAWAY DI ATAS KAPAL MV INTEGRA* Tarikh : 17/1/2023 Masa : 2000hrs Lokasi : Dermaga 7, Westports. Pegawai yang terlibat :         Supt. Abdul Halid DSP/PB Murali Raj Insp/PB Mohd Helmi Sjn/PB Muhammad Afif *KETERANGAN KES* 1. Kapal MV Integra merapat ke dermaga 7 Westports pada jam lebih kurang 1930hrs. Agensi kerajaan yang hadir didermaga adalah Polis Marin, Imigresen, Pejabat Kesihatan. 2. Sebanyak 6 buah kontena telah dibawa turun. Semua kontena tersebut telah diperiksa. Kontena yang dikenalpasti yang mempunyai individu didalamnya adalah bernombor TEMU00502422G1. Kontena tersebut adalah berstatus empty.  3. Hasil pemeriksaan telah mendapati 1 x remaja lelaki tanpa dokumen pengenalan diri menggelarkan dirinya sebagai Fahim. Disyaki adalah berbangsa Rohingya atau Bangladesh setelah hasil daripada temubual oleh pekerja warga Bangladesh daripada Syarikat Baiduri Dimensi. Dimaklumkan oleh remaja berkenaan bahawa dia sedang berehat dan tertidur didalam kontena (terbuka) tersebut semasa berada disebuah depoh di Chittagong dan tidak sedar semasa proses kontena itu dikunci.                                                                     4. Pemeriksaan kesihatan telah dijalankan oleh petugas kesihatan dan mendapati remaja berkenaan demam dan diarahkan untuk membuat pemeriksaan lanjut ke hospital. Pihak Imigresen memaklumkan bahawa setelah selesai urusan pemeriksaan kesihatan, remaja berkenaan perlu dinaikkan semula ke atas kapal untuk dibawa pulang semula ke Pelabuhan asal iaitu Chittagong. Kes adalah dibawah bidangkuasa Imigresen. Hasil siasatan tiada unsur2 jenayah berkaitan kes ini. Ejen kapal akan menguruskan kebajikan remaja tersebut.  5. Kapal akan merapat semula ke dermaga Westports pada 19/1/2023 bagi tujuan operasi..

♬ original sound  - mynewshub

(aziz talaksa/sso)


Rekomendasi untuk Anda

Berita Terbaru

JADWAL SHOLAT HARI INI

SELASA, 16 APRIL 2024 (JAKARTA PUSAT)
IMSYAK 04:28 SUBUH 04:38 DUHA 06:16 ZUHUR 11:55
ASHAR 15:14 MAGHRIB 17:53 ISYA 19:03  

Zodiak Aries Hari Ini

Percintaan

Pada bulan April 2024, hubungan percintaan Anda sebagai seorang Aries akan berjalan dengan baik. Anda akan merasa lebih dekat dengan pasangan Anda dan saling mendukung satu sama lain. Namun, tetaplah berkomunikasi secara jelas dan terbuka untuk menghindari konflik yang tidak perlu.



Aries Selengkapnya